Aartsbisdom > Nieuws > Seminar over de Theologie van het Lichaam

Seminar over de Theologie van het Lichaam

De dienst Huwelijk en Gezin van het Bisdom Haarlem – Amsterdam organiseert komend najaar een driedaags seminar over de Theologie van het Lichaam. Dit seminar is bedoeld voor mensen uit alle bisdommen, zo laat Stefan van Aken van deze dienst weten.

Hij roept ook mensen in het Aartsbisdom Utrecht op om deel te nemen aan het seminar: “Laat u inspireren door een nieuwe kijk op wie we als mens zijn, op onze relaties, ons lichaam en onze seksualiteit. De dienst Huwelijk en Gezin van het Bisdom Haarlem – Amsterdam nodigt u van harte uit voor een seminar dat de fundering legt onder veel kernvraagstukken van de Kerk. Verdiep u, laat u meevoeren op een geestelijke reis naar de diepten van uzelf, naar uw verlangen en uw roeping.”

Het seminar is breed toegankelijk. Door het vernieuwende karakter van de inhoud is het geschikt voor zowel professionele werkers binnen de Kerk alsook voor niet-theologisch geschoolde geïnteresseerden, benadrukt Van Aken.
Het seminar wordt gegeven op drie zaterdagen in september en oktober en vindt plaats in de ’Tiltenberg’, het opleidingscentrum van het bisdom Haarlem-Amsterdam.

U kunt zich inschrijven via www.hoeksteen.org/index.php?id=242. Op die site vindt u ook meer informatie.