Aartsbisdom > Nieuws > Landelijke parochiedag ‘Lokale kerk in moeilijke tijden’

Landelijke parochiedag ‘Lokale kerk in moeilijke tijden’

De zesde landelijke parochiedag op 22 januari 2011 krijgt als thema ‘Lokale kerk in moeilijke tijden’. Dat blijkt uit de uitnodiging die het RKK onlangs naar de parochiebesturen en de religieuze oversten stuurde. Tijdens de parochiedag gaat het om onderwerpen waar iedere lokale geloofsgemeenschap mee te maken krijgt. Alle vragen daarbij rond PR en Communicatie komen aan bod en worden behandeld in verschillende workshops.

RKK-programmamakers en perschefs van verschillende bisdommen geven een unieke blik achter de schermen en bieden tips voor communicatie. Bekende RKK programmamakers als Wilfred Kemp, Antoine Bodar, Roderick Vonhögen, Mirjam Brouwer, Gerard Klaasen, Tom Dirks, Pauline Kuijper, Teun Jan Tabak en Leo Fijen geven acte de présence.

Op het programma staan onder meer workshops over: Hoe bereik je jongeren, ook in relatie met de Wereldjongerendagen?, Hoe ga je om met de actualiteit van de kerk, die vaak negatief is?, Wat doe je om toch positief met de lokale kerk in het nieuws te komen?, Hoe ga je als lokale kerk om met regionale en landelijke thema’s zoals schaalvergroting en Kerkbalans en hoe kun je dit beter onder de aandacht brengen? en Hoe stem je het parochieblad af op de website van de parochie? Ook wordt de Parochie van het jaar gekozen, en ditmaal zal dat de parochie met de meest aantrekkelijke website zijn.

Zesde landelijke parochiedag, 22 januari 2011 van 10.30-16.00 uur bij RKK/KRO, ’s Gravelandseweg 80 te Hilversum, inschrijven kan tot 25 december 2010 (zie de te downloaden bon hieronder), kosten: € 10 p.p. (incl. koffie, thee en lunch; bedrag te voldoen bij binnenkomst).

Foto: het AKN-gebouw waar de landelijke parochiedag plaats zal vinden