Aartsbisdom > Nieuws > Vicaris Cornelissen neemt gebedenboekje in ontvangst

Vicaris Cornelissen neemt gebedenboekje in ontvangst

Vicaris R.G.W. Cornelissen van Deventer nam op 30 maart in de Buitenkerk in Kampen het eerste exemplaar van de tweede herziene druk van het gebedenboekje ‘God, ik heb een vlinder gezien’ in ontvangst. Dit boekje met gebeden en gedichten voor kinderen werd voor het eerst uitgebracht in 1984. Tot nu toe zijn er ruim 35.000 exemplaren verkocht. De opbrengst van het boekje is bestemd voor de restauratie van de O.L. Vrouwe- of Buitenkerk. Een deel van de restauratiegelden moet namelijk worden opgebracht door parochianen van Kampen.

Veel kinderen kregen het boekje als cadeautje bij hun Eerste Heilige Communie. In 2003 kwam er een tweede herziene druk, die inmiddels ook weer uitverkocht was. De nieuwe uitgave is een sterk gewijzigde heruitgave van het origineel. De samenstellers, pastoraal werker Hans Schoorlemmer en Cor Adema (voormalig directeur van de Dr. Schaepmanschool) pasten daartoe het – verouderde – taalgebruik en hier en daar de inhoud aan zodat het boekje weer aansluit bij de leefwereld van kinderen in deze tijd. Ook voegden zij een aantal gebeden en gedichten toe. Willeke Brouwer maakte bij elk gedicht of gebedje een passende en kleurrijke illustratie.

Foto: samenstellers Cor Adema (links) en pastoraal werker Hans Schoorlemmer (rechts), midden: vicaris Cornelissen. Foto: Freddy Schinkel