Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor W.Th.J. Bosch overleden

Emeritus pastoor W.Th.J. Bosch overleden

Mgr. Wilhelmus Theodorus Johannes Bosch, priester van het Aartsbisdom Utrecht en erekapelaan van de paus, is 2 maart 2017 te Denekamp overleden. Hij werd geboren te Bergh op 10 februari 1924. Na zijn priesterwijding op 22 juli 1951 was hij achtereenvolgens kapelaan te Etten, Arnhem (H. Sacrament), Baarn en Zwolle (Onze Lieve Vrouw Tenhemelopneming). Op 28 januari 1977 werd hij benoemd tot pastoor van de H. Stephanusparochie te Borne. Op 20 mei 2007 ging hij met emeritaat.

“Wij herinneren hem als iemand met een grote werklust en inzet. Zodoende kon veel tot stand worden gebracht in de parochies. Jeugd- en jongerenwerk was heel belangrijk voor hem en hij heeft ervoor gezorgd dat jongeren in de parochies een eigen plek kregen,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verzonden.
Pastoor Bosch stond zijn hele priesterleven dag en nacht klaar om mensen in nood te helpen. Hij ging midden in de nacht naar ernstig zieken, thuis en in de ziekenhuizen. “Hij hielp ook daklozen die aan de deur kwamen en hij was één van de medeoprichters van het Leonardus Hospice in Hengelo. Hij waakte er tot op hoge leeftijd bij terminaal zieke patiënten. Zijn grote wens kwam in 1997 in vervulling met het realiseren van het nieuwe parochiehuis de ‘Stefans-Hof’ in Borne.” Vanwege zijn grote verdiensten werd pastoor Bosch in 2011 benoemd tot erekapelaan van de paus.

De avondwake vindt plaats op woensdag 8 maart 2017 om 19.00 uur in de St. Stephanuskerk, Grotestraat 207 te Borne.
De Eucharistie ten uitvaart wordt gevierd op donderdag 9 maart 2017 om 10.30 uur in voornoemde kerk. Aansluitend vind de begrafenis plaats op de algemene begraafplaats aldaar.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht