Aartsbisdom > Nieuws > ‘Tri-Colore’ wint kinderkoorconcours

‘Tri-Colore’ wint kinderkoorconcours

Het kinderkoor ‘Tri-Colore’ heeft het eerste concours voor kinderkoren van de Nederlandse Sint-Gregoriusvereniging (NSGV) gewonnen. Het concours werd op 13 maart gehouden in de Moeder van de Verlosserkerk in Haarlem op initiatief van de NSGV. Er deden veertien koren mee uit de drie bisdommen Haarlem-Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Het winnende koor, onder leiding van Anita Meurkes, werd speciaal voor het concours samengesteld uit de drie kinderkoren van de samenwerkende parochies van Hillegom, Lisse en De Zilk.

Juryvoorzitter Paul Sanders zei dat vooral de overtuigende uitvoering van het verplichte palmzondaglied doorslaggevend was voor toekenning van de hoofdprijs (een beker en een geldbedrag van € 750). Eerder op de dag sleepte het koor ook al de publieksprijs voor het beste koor van de ochtendsessie in de wacht.

Tweede en derde prijs
De tweede prijs ging naar ‘De Walnootjes’ van de Sint-Walburgisparochie in Netterden, de derde prijs was voor de ‘Bavonootjes’ van de Sint-Bavoparochie in Harmelen. De publieksprijs voor het beste koor van de middag was voor ‘De Vrolijke Noot’ uit Katwijk. Niet alleen de prijswinnaars hebben door het concours een stimulans gekregen, alle koren krijgen een uitgebreid juryrapport thuisgestuurd met tips voor kwaliteitsverbetering.

Foto: Dirigente Anita Meurkes en de kinderen van ‘Tri-Colore’ zijn blij met de 1ste prijs. Rechts de juryleden Rozemarijn Kalis, Sanne Nieuwenhuijsen en Paul Sanders.