Aartsbisdom > Nieuws > Nieuwe klokkenstoel voor Mauritiuskerk Silvolde

Nieuwe klokkenstoel voor Mauritiuskerk Silvolde

Dankzij een bijdrage van de Stichting DELA Fonds voor de restauratie van de Mauritiuskerk in het Gelderse Silvolde, kan de stichting Vrienden van de Mauritiuskerk een nieuwe klokkenstoel aanschaffen voor twee klokken. In een persbericht verklaart het fonds: “Het DELA Fonds draagt hieraan bij, omdat ze het belangrijk vindt dat dit cultuurhistorisch erfgoed voor volgende generaties behouden blijft én vanwege de inzet van vele vrijwilligers.”

De Mauritiuskerk stamt uit 1931 en is een zichtbepalend rijksmonument in de dorpskern van Silvolde. Gerard Mientjes, secretaris van Vrienden van de Mauritiuskerk: “Met deze donatie van het DELA Fonds brengen we de klokkenstoel weer in een staat van nieuw. Onze leden en vele vrijwilligers die zich enorm inzetten voor het behoud van dit historische gebouw zijn bijzonder blij met deze bijdrage.”

‘Red de Mauritiuskerk’
Op www.reddemauritiuskerk.nl is meer te lezen over de restauratie van deze kerk. ‘Red de Mauritiuskerk’ is een initiatief van de Stichting Vrienden van de Mauritiuskerk, die gevormd wordt door een groep vrijwilligers die zich inspant om dit gebouw als ‘parel van Silvolde’ te behouden. Via subsidies van onder meer de provincie en een bijdrage van de Verrijzenisparochie waartoe Silvolde behoort, is al € 640.000 van de benodigde € 760.000 opgehaald voor de restauratie.

Over het DELA Fonds
Stichting DELA Fonds is een fonds voor goede doelen dat in 2007 door de coöperatie DELA is opgericht. Het fonds is een stimulans voor alle leden en medewerkers van DELA om door middel van vrijwilligerswerk bij te dragen aan de oorspronkelijke gedachte ‘Draagt Elkanders Lasten’. Het fonds geeft vooral financiële steun aan initiatieven die gericht zijn op zingeving, het behouden of vormgeven van tradities en rituelen, het doorgeven van levensverhalen en het stimuleren van het vermogen om te herinneren.