Aartsbisdom > Nieuws > Nieuw studiejaar van start met vier nieuwe priesterstudenten

Nieuw studiejaar van start met vier nieuwe priesterstudenten

Elk jaar opnieuw wordt op de laatste zondag van augustus de sterfdag van mgr. Alfons Ariëns (1860-1928) herdacht met een gebedsviering bij zijn graf op de RK begraafplaats en een Eucharistieviering in de H. Hartkerk te Maarssen, waar hij de laatste jaren van zijn arbeidzaam leven pastoor is geweest.

Voor het Ariënsinstituut is deze herdenking tevens de start van het nieuwe studie- en vormingsjaar. Rector P. Kuipers, pr.: “Dit jaar mogen we vier nieuwe priesterstudenten begroeten. Mark Logtenberg (Zwolle) en Paulus Tilma (Maarssen) zullen gaan studeren op de Tiltenberg. Ronald den Hartog (Culemborg) en Johan Visser (Etten) zullen op Bovendonk hun studie en vorming ontvangen. Met de komst van de nieuwe studenten is het aantal verdubbeld: het aartsbisdom heeft op dit moment 8 priesterstudenten en met twee kandidaten worden momenteel nog gesprekken gevoerd. Dat is een reden tot dankbaarheid en vertrouwen.”

De groep studenten verzamelde zich zondag 28 augustus in alle vroegte op de begraafplaats te Maarssen. “De regen kwam met bakken uit de lucht toen mgr. Eijk de gebedsviering bij het graf van Ariëns opende. Gaandeweg echter konden de paraplu’s ingeklapt worden en maakte de regen plaats voor een waterig zonnetje,” zo laat rector Kuipers weten. Aansluitend vierde de groep de Eucharistie met de parochianen van Maarssen. Rector Kuipers van het Ariënsinstituut en pastoor Jansen uit Tubbergen concelebreerden in de viering en diaken Schulpen uit Maarssen verleende assistentie.

Rector Kuipers: “Wij hopen dat het nieuwe jaar voor allen die met het Ariënsinstituut verbonden zijn, zegen en voorspoed mag brengen en dat de Heer de Kerk van Utrecht rijkelijk mag zegenen.”

Tags: ,