Aartsbisdom > Nieuws > Aartsbisdom Utrecht staat op de kaart

Aartsbisdom Utrecht staat op de kaart

Sinds vandaag is de website van het Aartsbisdom Utrecht verrijkt met een kaart van het bisdom waarin alle 49 parochies zijn ingetekend. De kaart is gebouwd met ‘google maps’, met deze kaart is eenvoudig op te zoeken waar de parochies en kerklocaties zich bevinden. Het gaat daarbij om een globale aanduiding, de kaart is niet bedoeld om tot op de centimeter nauwkeurig de parochiegrenzen aan te geven.

De oppervlakten van de parochies worden bij benadering weergegeven in de vorm van gekleurde vlakken; de parochiesecretariaten en de kerklocaties zelf worden gesymboliseerd door respectievelijk rode en witte iconen. Door deze iconen aan te klikken, worden gegevens zichtbaar zoals parochie-/locatienaam, adres en – waar beschikbaar – een link naar de website. Het Aartsbisdom hoopt dat deze kaart een hulpmiddel kan zijn om vertrouwd te raken met de 49 nieuwe parochies die de afgelopen jaren zijn ontstaan door het samenvoegingsproces.

Klik hier voor de kaart