Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > Hengelo: sponsoractie voor bisdombedevaart Lourdes

Hengelo: sponsoractie voor bisdombedevaart Lourdes

In vele parochies van het Aartsbisdom Utrecht is de werving op gang gekomen voor de bisdombedevaart naar Lourdes (28 april t/m 5 mei 2012). Deze bedevaart is een vervolg op de succesvolle reis die het Aartsbisdom Utrecht in 2009 maakte. Om zoveel mogelijk mensen de gelegenheid te geven mee te gaan, worden op verschillende plaatsen een sponsoractie gehouden. Zo zamelt het Lourdes-comité in Hengelo (parochie De Goede Herder) op 16 oktober geld in via een sponsorloop.

Met het ingezamelde geld van deze sponsoractie worden zoveel mogelijk mensen in de gelegenheid gesteld om volgend jaar deel te nemen aan de bisdombedevaart naar Lourdes. “Daarvoor gaan we met zijn allen, kinderen, jongeren, maar juist ook de ouderen – onder anderen de pelgrims zelf – zoveel mogelijk rondjes proberen te lopen, gezellig te wandelen en/of te rennen rondom de St. Lambertus-basiliek. Het mag ook per rolstoel of met uw rollator, alles is toegestaan,” zo licht de organisatie toe. Het is de bedoeling dat de deelnemers zoveel mogelijk mensen zoeken die hen per rondje (of voor een vast bedrag) sponsoren. Op de website van de parochie (www.degoedeherderhengelo.nl) is een sponsorlijst te downloaden, de loop start om 12.15 uur.

Mariavespervieringen
De Mariavespervieringen die in de drie vicariaten worden georganiseerd als voorbereiding op de bisdombedevaart, trekken vele deelnemers. Net als in mei worden in oktober op verschillende plaatsen zulke vieringen georganiseerd. Zo ging op 9 oktober aartsbisschop Eijk voor in Oldenzaal (basiliek H. Plechelmus), hulpbisschop Hoogenboom in Wageningen en hulpbisschop Woorts in De Meern. Zo’n 150 mensen gingen naar elk van deze vespervieringen. Na afloop was er informatie beschikbaar over de komende bedevaart naar Lourdes.