Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus priester S.O. Adema overleden

Emeritus priester S.O. Adema overleden

In Joure is op 6 november 2011 Siardus Otto Adema overleden, priester van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Leeuwarden op 2 mei 1915 en priester gewijd op 20 juli 1941 te Utrecht. Hij was werkzaam in het pastoraat te Cabauw, Klarenbeek, Denekamp, Zutphen, Slagharen, Netterden, Eemnes en laatstelijk in Lunteren.

“Waar hij geboren was, daar wilde hij ook sterven: in Friesland,” zo schrijft aartsbisschop Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht verstuurde. “Met de jaren werd zijn zicht minder, maar zijn verhalen over mensen, gebeurtenissen en ontmoetingen des te boeiender. Hij moest het hebben van het woord en het Woord. Hij leefde in grote verbondenheid met de levenden en met hen die hem in geloof waren voorgegaan. Een bijzondere plaats had Titus Brandsma in zijn huis en in zijn leven. Op de vigilie van het hoogfeest van de heilige Willibrord kwam een einde aan zijn lange aardse levensweg. Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken.”

De Eucharistie ten uitvaart zal worden gehouden op vrijdag 11 november 2011 om 11.00 uur in de parochiekerk van de H. Nicolaas, Kerkstraat 14 te St. Nicolaasga. Aansluitend zal de begrafenis plaatsvinden op de R.K. begraafplaats aldaar.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.