Aartsbisdom > Nieuws > Speld gemeente Lingewaard voor pastor Holterman

Speld gemeente Lingewaard voor pastor Holterman

Bij gelegenheid van zijn afscheid kreeg pastor Holterman osfs (Oblaten van Sint Franciscus van Sales) de speld van verdienste van de gemeente Lingewaard. Holterman was nauw betrokken bij de totstandkoming van het parochieverband Lingewaard, waarvan de zeven parochies inmiddels parochie De Levensbron vormen.

Bij zijn afscheidsreceptie in Huissen kreeg Holterman de speld van de gemeente overhandigd. Daarbij werd benadrukt dat hij “graag onder de mensen kwam” en voor vele parochianen een vertrouwenspersoon was in tijdens van vreugde en verdriet.

Holterman is op 14 december 2010 65 jaar geworden. Toen hij in oktober 1999 het Achterhoekse Ulft verruilde voor het pastoraat in Huissen-Angeren was voor hem al duidelijk, dat hij het parochiepastoraat wilde blijven behartigen tot die leeftijd. Hij heeft via zijn Provinciaal ontslag aangevraagd aan mgr. Eijk per 1 januari 2011.
Vanuit zijn congregatie wordt door zijn veelal oudere congregatiegenoten steeds vaker een beroep op hem gedaan. Om hen terzijde te staan zal hij zich gaan vestigen in Schijndel, waar ook het provincialaat van zijn congregatie is. Waarschijnlijk zal hij van daaruit ook nog een aantal pastorale taken verrichten.