Aartsbisdom > Nieuws > Pater E.M. Lammers C.M. en pater F.P. Wagenaars S.M. overleden

Pater E.M. Lammers C.M. en pater F.P. Wagenaars S.M. overleden

De zeereerwaarde pater Emil Maria Lammers C.M. (priester-lazarist) is op 14 november in Venlo overleden. Op 16 november overleed in verzorgingshuis ‘De Korenmarkt’ te Hulst de zeereerwaarde pater Franciscus Petrus Wagenaars S.M. (priester-marist).

Pater Lammers C.M. werd geboren te Eindhoven op 23 oktober 1941 en trad op 7 september 1960 in bij de Lazaristen te Eefde. Vanaf 1963 studeerde hij in Panningen, waar hij in 1967 priester werd gewijd. Vervolgens werd hij benoemd aan het Aartsdiocesaan Klein Seminarie te Apeldoorn en in 1969 werd hij assistent te Geleen. In 1988 werd hij benoemd tot pastoor van de St. Willibrordparochie te Hengelo (Gld.) en in 1990 werd hij tevens benoemd tot pastoor van de St. Willibrordparochie te Vierakker. Vervolgens werd hij in 1999 benoemd tot pastoor van de parochies H. Martinus te Doornenburg en H. Martinus te Gendt. In 2004 volgde zijn benoeming tot pastor van de parochies binnen het parochieverband Lingewaard. Op 1 september 2007 ging hij met emeritaat.
De Eucharistie ten uitvaart wordt gehouden op dinsdag 22 november 2011 om 11.00 uur in de kapel van het Missiehuis St. Jozef, Kerkstraat 8 te Panningen. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op ‘Heiderust’ te Panningen.

Pater Wagenaars S.M. werd geboren te Putte op 19 november 1933. Zijn priesterwijding vond plaats op 29 september 1960. Hij was van 1 januari 1982 tot 1 juli 1989 deken van het dekenaat Groenlo en vervolgens tot 1995 directeur van de Priesteropleiding Bovendonk.
De Eucharistie ten uitvaart wordt gehouden op dinsdag 22 november 2011 om 11.00 uur in de basiliek van de H. Willibrordus, Steenstraat 2 te Hulst. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op de begraafplaats aan de Van der Maelstedeweg te Hulst.

In de overlijdensberichten voor beide paters vraagt aartsbisschop Eijk “hen in uw gebed te gedenken.”

Klik hier voor het overlijdensbericht van pater Lammers C.M.
Klik hier voor het overlijdensbericht van pater Lammers C.M., zoals verzonden door de Congregatie der Missie (Lazaristen)
Klik hier voor het overlijdensbericht van pater Wagenaars S.M.
Klik hier voor het overlijdensbericht van pater Wagenaars S.M., zoals verzonden door de Paters Maristen