Aartsbisdom > Nieuws > Jubileumeditie ‘Kerken Kijken’ Utrecht

Jubileumeditie ‘Kerken Kijken’ Utrecht

Voor de 30ste maal opent ‘Kerken Kijken’ deze zomer de deuren van twaalf monumentale kerkgebouwen in de binnenstad van Utrecht, waaronder de rooms-katholieke St. Catharinakathedraal, de St. Augustinuskerk en de St. Willibrorduskerk. Ruim 200 gidsen staan tot en met 8 september klaar om belangstellenden gratis kennis te laten maken met de architectuur- en cultuurgeschiedenis van deze kerkgebouwen.

Daarnaast zijn in alle opengestelde kerken korte beschrijvingen aanwezig van de bezienswaardigheden in het interieur. Zowel de toegang als de rondleidingen zijn gratis. Omdat veel van de kerken nog in gebruik zijn voor de eredienst, kan het voorkomen dat een kerk wegens huwelijks- of rouwdiensten gesloten is. Ook concerten of besloten evenementen kunnen tot sluiting leiden. Actuele gegevens hierover alsmede uitgebreide informatie over de deelnemende kerken is te vinden op de website van Kerken Kijken Utrecht, www.kerkenkijken.nl.

Foto’s: interieur St. Willibrorduskerk (Minrebroederstraat 21, Utrecht).