Aartsbisdom > Nieuws > Kardinaal Eijk bij jubileum St. Antonius van Paduakerk

Kardinaal Eijk bij jubileum St. Antonius van Paduakerk

Kardinaal Eijk was op zondag 3 juni hoofdcelebrant tijdens de plechtige Eucharistieviering in de St. Antonius van Paduakerk in Oldenzaal, die in 2011 is gerestaureerd. Reden was het 100-jarig bestaan van dit kerkgebouw, dat onderdeel uitmaakt van de H. Plechelmusparochie. Na afloop van de viering was er een feestelijke receptie in het Carmelcollege aan de Lyceumstraat, waar het door Ton Agterbos geschreven jubileumboek werd gepresenteerd. Kardinaal Eijk nam één van de eerste exemplaren in ontvangst.

In het jubileumboek staat de hele geschiedenis van de kerk en de gemeenschap beschreven met veel bijzondere verhalen en fraaie foto’s. Het boek (€ 7,50) is onder meer verkrijgbaar via het secretariaat van de Antoniuslocatie, e-mail: plechant@xs4all.nl.

Tentoonstelling
In het kader van de viering van het eeuwfeest van de ‘Antoniuskerk’ is de jubileumcommissie er eveneens in geslaagd een tentoonstelling in te richten over honderd jaar katholieke geloofsbeleving in de voormalige parochie van de St. Antonius. De commissie kreeg daarbij de medewerking van Museum ‘de Pelgrim’. Deze expositie geeft een beeld van de geloofsbeleving vanaf de stichting van de parochie in 1912 tot op de huidige dag. De tentoonstelling is te zien in de Antoniuskerk en is gratis toegankelijk. De tentoonstelling zal worden geopend op vrijdag 15 juni om 19 uur. Openingstijden: zaterdag 16 juni t/m donderdag 21 juni van 13 tot 16 uur; vrijdag 22 juni van 13 tot 21 uur.