Aartsbisdom > Nieuws > Kerststallenexpositie steunt kinderhospice

Kerststallenexpositie steunt kinderhospice

De opbrengst van de 27ste kerststallententoonstelling in de St. Ansfriduskerk in Amersfoort is geschonken aan Kinderhospice De Glind. Dit hospice gaat uitbreiden, binnenkort start de bouw van nieuwe huisvesting. Met de opbrengst kan het hospice aangepaste speeltoestellen aanschaffen. Op 3 oktober vond de symbolische overhandiging plaats van 10.000 euro aan het team van De Glind. Hierdoor kwam de totale schenking van de Kerststallenexpositie aan dit hospice op 16.000 euro.

De organisatie van de Internationale Kerststallenexpositie in de St. Ansfriduskerk is in handen van een groep vrijwilligers. Tijdens de 27ste editie traden vorig jaar tijdens de avonduren en op zaterdag en zondag 37 zangkoren uit de wijde omgeving van Amersfoort op. Het koor JKL Generations en het Chr. Gemengd koor Ars Nobilis uit Leusden gaven er bovendien hun Kerstconcert.
Kinderhospice De Glind is een huis waar ernstig zieke kinderen kortere of langere tijd kunnen verblijven, zodat de ouders en het gezin even op adem kunnen komen, terwijl de zorg voor hun kind in goede handen is. Door de uitbreiding kunnen daar in de toekomst 12 kinderen worden verzorgd. Hoe ziek ook, deze kinderen hebben ontspanning en beweging nodig. Omdat alleen de verpleegkosten worden betaald door de AWBZ moeten alle andere kosten door de instelling zelf worden opgebracht. Zo ook de bij de nieuwbouw voor de verzorging en ontspanning noodzakelijke voor deze patiëntjes aangepaste speeltoestellen.