Aartsbisdom > Nieuws > Priester-Karmeliet J.M.E. Ritzen overleden

Priester-Karmeliet J.M.E. Ritzen overleden

In het ziekenhuis van Almelo op 8 september 2012 de zeereerwaarde pater Jan Marie Emile Ritzen O.Carm. overleden. De priester-Karmeliet Ritzen werd geboren te Amstenrade op 5 juli 1943, zijn priesterwijding vond plaats op 4 juli 1970.

In september 1990 werd hij benoemd tot pastor in Almelo-Zuid met als bijzonder aandachtsgebied de Egbertusparochie en tot pastoor van de Christoffel-, Egbertus- en Willibrordparochie. Per 15 oktober 1991 werd hij tevens benoemd tot wijkpastor van de Christoffelparochie te Almelo-Zuid.
Per 1 november 2001 werd zijn benoeming gewijzigd in een halftime aanstelling als lid van het pastoraal team van de nieuw te vormen Elisaparochie. Met ingang van 1 september 2004 werd hij benoemd tot pastor ten dienste van het studentenpastoraat aan de Hengelose locatie van de Fontys Hogescholen. In 2005 werd hij benoemd tot consulent en auditor van het Officialaat voor Utrecht en Groningen-Leeuwarden en in april 2009 volgde zijn benoeming tot iudex diocesanus.

De Eucharistie ten uitvaart zal worden gehouden op donderdag 13 september 2012 om 11.00 uur in de parochiekerk van Zenderen. Aansluitend zal de begrafenis plaatsvinden op het kloosterkerkhof aldaar.

Correspondentieadres: Provincialaat Karmelieten, Postbus 297, 7600 AG Almelo.