Aartsbisdom > Nieuws > Boekje over de zeven werken van barmhartigheid

Boekje over de zeven werken van barmhartigheid

Het pastoraal team van de Sint Suitbertusparochie in de Betuwe heeft een boekje geschreven over de zeven werken van barmhartigheid. De werken van barmhartigheid zijn onder andere ‘de hongerigen te eten geven’, de ‘dorstigen te drinken geven’ en ‘de naakten kleden’. Het boekje verschijnt bij gelegenheid van het 125-jarig bestaan van de Sint Barbarakerk in Culemborg. Deze kerk heeft mooie gebrandschilderde ramen uit 1928 die de werken van barmhartigheid uitbeelden.

“De directe aanleiding voor dit boekje is het 125-jarig bestaan van de kerk, maar de opdracht om de hongerigen te eten te geven en de vreemdelingen te herbergen geldt voor ons allemaal,” zo vertelt pastoor Zweers. Bij ieder raam in het boekje (156 blz.) staat vermeld wat de bijbel zegt over het werk van barmhartigheid, welke heilige erbij hoort en waarom, wat de kerkvader Augustinus over ieder afzonderlijk werkt zegt en een meditatie over het werk.
Het boekje is te koop onder de titel ‘Werken van barmhartigheid’ voor 16,95 euro, ISBN-nummer 9789048423613. Het is te bestellen bij: g.zweers@suitbertusparochie.nl.