Aartsbisdom > Nieuws > H.G. Boerland O.Carm. overleden

H.G. Boerland O.Carm. overleden

In verpleeghuis Het Zonnehuis te Beekbergen is op 7 februari de zeereerwaarde pater H.G. Boerland O.Carm. overleden. Henricus Gerhardus Boerland werd geboren te Klazienaveen op 10 december 1924. Zijn priesterwijding vond plaats op 11 juli 1954. Na een periode als moderator van het Veluws College te Apeldoorn en godsdienstleraar volgde in 1979 zijn benoeming tot pastoor in Loenen en Eerbeek. Hij bleef godsdienstleraar aan het Veluws College. Per 1 januari 2000 werd hij benoemd tot rector van het Bejaardenverzorgingshuis St. Elisabeth te Doesburg.

In het overlijdensbericht voor pater Boerland schrijft mgr. Eijk: “Hij onderhield sterke banden met zijn oud-parochianen in Loenen die altijd nog een beroep op hem deden. In Huize Elisabeth te Doesburg vierde hij dagelijks de Eucharistie en bracht bezoeken aan de zieken. Met grote toewijding en inzet van al zijn krachten bleef hij dienstbaar voor de Heer en zijn Kerk, tot hij werkelijk niet meer kon. Moge hij nu rusten in de vrede van zijn Heer.”

De avondwake is op donderdag 9 februari om 19:00 uur in de parochiekerk van de H. Antonius Abt aan de Hoofdweg in Loenen (Gld.) Aansluitend is er gelegenheid tot afscheid nemen en condoleren. De Eucharistie ten uitvaart wordt gehouden op zaterdag 11 februari om 11:00 uur in bovengenoemde kerk.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.