Aartsbisdom > Nieuws > Kersteditie bisdomblad Op Tocht verschenen

Kersteditie bisdomblad Op Tocht verschenen

Deze week is het decembernummer van het bisdomblad Op Tocht verschenen, met nieuws en achtergronden uit het Aartsbisdom Utrecht en een overzicht van de RKK-uitzendingen op televisie met Kerst. In deze Kersteditie is ook een katern opgenomen over de Dag van het Jodendom op 17 januari. ‘Op Tocht’ sprak met de leden van de Diocesane Werkgroep Kerk en Jodendom, onder meer over het thema van de Dag en over de betekenis van de Joods-Katholieke dialoog.

De vaste onderdelen ontbreken niet in dit nummer: veel nieuws vanuit het werkveld diaconie, de column van kardinaal Eijk en een recent gerestaureerd kerkgebouw in de rubriek ‘Kerk in de steigers’. Ook het initiatief van de Enschedese H. Jacobuskerk komt aan bod in deze Kersteditie: op steenworp afstand van deze kerk staat ‘het Glazen Huis’ van 3FM. Van daaruit proberen drie DJ’s in de dagen voor Kerst met de actie ‘Serious Request’ zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het Rode Kruis. De parochie zag hierin een gouden kans om onder het motto ‘Born to Live’ ook de kerk onder de aandacht te brengen als “een warm en gastvrij huis.”

‘Op Tocht’, het tien keer per jaar verschijnende fullcolour tijdschrift van het Aartsbisdom Utrecht, bericht over belangrijke gebeurtenissen in de parochies, bevat interviews met inspirerende mensen en brengt nieuws en achtergronden over het bisdombeleid. Naast informatie wil ‘Op Tocht’ ook inspiratie bieden.
U kunt zich hier opgeven (of tel.: 030 2361570) voor een persoonlijk post-abonnement. Dit kost € 18,50 per jaar. In veel gevallen is een abonnement via uw parochie (à 8,95) ook mogelijk: informeer bij het secretariaat van uw parochie.

Tags: