Aartsbisdom > Nieuws > Diaken C.H. Koen overleden

Diaken C.H. Koen overleden

Cor Koen, diaken van het Aartsbisdom Utrecht, is op 13 december overleden. Cornelis Hendrikus Koen werd geboren te Nijmegen op 18 februari 1932. Zijn wijding tot permanent diaken vond plaats op 3 oktober 1993 in de Mariakerk te Apeldoorn. Vanaf zijn diakenwijding diende hij de Heer als diaken van de parochie Onze Lieve Vrouw Tenhemelopneming te Apeldoorn.

Per 1 september 1995 werd hij tevens benoemd tot adjunct-gedelegeerde voor het permanent diaconaat in het Aartsbisdom Utrecht voor de periode tot 1 september 1999. Per 3 oktober 2000 werd hij tevens benoemd tot diaken van de parochies H. Hubertus en H. Victor te Apeldoorn, die per 1 januari 2005 zijn opgegaan in de nieuwe Emmaüsparochie. Op 3 oktober 2003 ging hij met emeritaat.

“Diaken Cor Koen was een diepgelovig mens, en mede vanuit zijn geloof bewogen en betrokken op het leven van mensen. Als directeur van een zorginstelling besloot hij daarom de roepstem van de Heer te volgen, en begon hij aan de opleiding tot permanent diaken,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht. Hij vervolgt: “Zijn hart lag zeker ook binnen de parochiegemeenschap in Apeldoorn. Je kon altijd een beroep op hem doen, hij was veel op pad om mensen thuis te bezoeken en te helpen wanneer er praktische problemen waren. Heel graag functioneerde hij als diaken in de viering van de H. Eucharistie, de voedingsbron om zijn werk te kunnen doen. Zijn echtgenote heeft hem altijd volledig gesteund, zowel in de diakenopleiding als in de parochie. Haar willen we bijzonder veel sterkte toewensen. Met veel respect gedenken we diaken Cor Koen. Moge hij rusten in de vrede van de Heer. Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken.”

De Eucharistieviering ten uitvaart vindt plaats op woensdag 19 december 2012 om 13.00 uur in de parochiekerk Onze Lieve Vrouw ten Hemelopneming (Mariakerk), Hoofdstraat 18 te Apeldoorn, waarna de begrafenis volgt op de R.K. begraafplaats aan de Arnhemseweg te Apeldoorn. Voorafgaand is er van 12.30 uur tot 12.55 uur gelegenheid om afscheid te nemen en de familie te condoleren in bovengenoemde kerk.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht.