Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor Pohl overleden

Emeritus pastoor Pohl overleden

In Vinkeveen is op 14 juni emeritus-pastoor J.H. Pohl overleden. Hij werd geboren te Vinkeveen & Waverveen op 9 september 1919. Na zijn priesterwijding op 23 juli 1950 was hij achtereenvolgens kapelaan te Nijverdal, Oosterbeek, Soest en Hengelo. Met ingang van 22 maart 1968 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie H. Johannes de Doper te Mijdrecht en per 1 november 1970 volgde zijn benoeming tot pastoor van de H. Willibrordparochie te Olst-Boskamp. Op 1 november 1984 ging hij met emeritaat.

De vader van Jan Pohl was al gestorven voordat Jan werd geboren. “Die ervaring gaf hem een bijzondere gevoeligheid voor de kwetsbaarheid van het leven, en ook een gevoelig hart voor medemensen,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verstuurd. “In het gesproken en geschreven woord heeft hij als priester in goed doordachte bewoordingen met grote zachtmoedigheid getuigd van zijn geloof in God en van de liefde van Christus. Hij deed dat vanuit een biddende en doorleefde verbondenheid met Hem. Zo is de liefde van de Heer via Jan doorgevloeid in de harten van velen. Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken.”

De avondwake vindt plaats op donderdag 20 juni 2013 om 19.00 uur in de parochiekerk Heilig Hart van Jezus, Kerklaan 2 te Vinkeveen. Hierna is er gelegenheid om afscheid te nemen.
De Eucharistie ten uitvaart wordt gevierd op vrijdag 21 juni 2013 om 10.30 uur in bovengenoemde kerk, waarna de begrafenis zal plaatsvinden op het parochiekerkhof.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.