Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis zondag 25 augustus vanuit Baarn

TV-Mis zondag 25 augustus vanuit Baarn

De wekelijkse Eucharistieviering op televisie werd zondag 25 augustus uitgezonden vanuit de H. Nicolaaskerk in Baarn. Celebrant was mgr. Woorts; het voorafgaande Geloofsgesprek was ook met de Utrechtse hulpbisschop.

In een eerder Geloofsgesprek sprak mgr. Woorts uitgebreid over zijn betrokkenheid bij bedevaarten. Hij is werkelijk geraakt door de ervaringen in Lourdes, hij heeft met eigen ogen gezien hoe mensen geheeld worden door de bedevaart naar Maria. Na de grote bisdombedevaart naar dit Zuid-Franse bedevaartsoord in 2012 gaat het aartsbisdom in september 2013 naar Rome. Dit Geloofsgesprek staat in het teken van deze aanstaande bedevaart, maar ook tijdens de Eucharistieviering werd er aandacht aan besteed. Zo was een aantal aanstaande bedevaartgangers in de kerk, net als vertegenwoordigers van de Sint Maarten kerk uit Maartensdijk. Zij zongen in de viering en waren zichtbaar als lector en misdienaar.

Tags: ,