Aartsbisdom > Nieuws > Diocesane misdienaarsdag: Tarcisiusdag

Diocesane misdienaarsdag: Tarcisiusdag

Na het grote succes van vorig jaar organiseert het Aartsbisdom Utrecht op zaterdag 22 juni in Utrecht opnieuw een diocesane misdienaarsdag. Alle misdienaars en acolieten van het aartsbisdom, hun begeleiders en de leden van de pastorale teams zijn van harte welkom op deze dag. Na een feestelijke Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal lopen de misdienaars en acolieten een speurtocht door de binnenstad van Utrecht. De speurtocht bestaat uit creatieve, actieve en leerzame onderdelen, die vergeleken met vorig jaar nieuw zijn.

Diocesaan jongerenwerker Hao Tran: “Voor deze Tarcisiusdag kunnen wij beschikken over een grote ruimte in het gebouw aan de Lange Nieuwstraat 119, dat we voor de gelegenheid ‘Tarcisiushuis’ genoemd hebben. Hier kunnen de misdienaars/acolieten zich ‘s ochtends inschrijven en omkleden waarna ze in processie naar de kathedraal lopen. Na afloop van de Eucharistieviering lopen ze in processie terug naar het Tarcisiushuis, waar ze zich weer kunnen omkleden.”

Het programma ziet er als volgt uit:
09.30 uur Aankomst ‘Tarcisiushuis’, Lange Nieuwstraat 119, Utrecht
– Koffie en thee
– Inschrijven en omkleden misdienaars/acolieten
10.00 uur Opstellen voor processie naar kathedraal
10.15 uur Start processie
10.30 uur Eucharistieviering in de kathedraal (Lange Nieuwstraat 36, hoofdcelebrant: kardinaal Eijk)
11.30 uur Processie terug naar ‘Tarcisiushuis’ en omkleden
11.45 uur Lunch (zelf meenemen)
12.45 uur Speurtocht door Utrecht, met o.a. de volgende onderdelen: quiz, sport en spel en ontmoeting met boeiende personen
15.30 uur Einde speurtocht
15.45 uur Afsluiting in de tuin van het bisdom, met prijsuitreiking en een snack
16.30 uur Einde Tarcisiusdag

De kosten bedragen € 5 p.p.
Opgave kan tot 14 juni bij Hao Tran: tran@aartsbisdom.nl.
Klik hier voor de flyer.

Tags: