Aartsbisdom > Nieuws > Kerken herdenken Julian en Ruben

Kerken herdenken Julian en Ruben

In Cothen bieden de kerken de inwoners gelegenheid om stil te staan bij de omgekomen broertjes Julian en Ruben uit Zeist. Hun lichamen werden zondag jl. vlak buiten Cothen gevonden. De geloofsgemeenschap van de HH. Petrus en Paulus kerk (parochie Paus Johannes XXIII) leeft intens mee met de moeder en andere familie van de broertjes Ruben en Julian, zo laat zij weten. Ook in Zeist waar de kinderen met hun moeder woonden, is de verslagenheid groot.

De Mariakapel van de kerk in Cothen is zoals altijd overdag open voor gebed, het opsteken van een kaarsje of om gewoon even stil te zijn. “Tijdens onze Mariaviering op Tweede Pinksterdag hebben we als Geloofsgemeenschap in het bijzonder stil gestaan bij de twee jongens. De mensen konden mee bidden, zingen en samen verdriet delen. De kerk van de HH. Petrus en Paulus was tot 20.00 uur geopend. Mensen konden inlopen om een kaarsje op te steken, even stil te zitten in de kapel of om samen te praten over het verschrikkelijke drama,” zo meldt Rian van Kleef op de website van de kerklocatie.
In Zeist (parochie Sint Maarten) staat de op 21 mei (19 uur) geplande Mariaviering met Rozenkransgebed in het teken van Ruben, Julian en hun familie, zo meldt de website van de parochie: “Na alle reacties over de dood van Ruben en Julian, blijkt dat er veel behoefte bestaat om dit grote verdriet te delen met elkaar.” Ook kinderen zijn in het bijzonder welkom bij deze viering.