Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Amersfoort > Onze Lieve Vrouwe Bedevaart in Amersfoort

Onze Lieve Vrouwe Bedevaart in Amersfoort

In 1444 maakte een vondst van een Mariabeeldje in het water van de beek bij Amersfoort een bedevaartplaats. Sinds eeuwen wordt dit feit herdacht door de jaarlijkse bedevaart ter ere van Onze Lieve Vrouw van Amersfoort. Deze oude traditie wordt ook dit jaar in ere gehouden en wel op zaterdag 11 mei.

Deelnemers worden die ochtend om 7.30 uur verwacht in de Sint Franciscus Xaveriuskerk, ‘t Zand 29 in Amersfoort voor een viering van Woord en Gebed. In deze gebedsviering zullen voorgaan mevrouw Grete Verhey, Oud-Katholieke pastoor St. Georgiusparochie; r.-k. pastoor Tuan Thanh Nguyen en diaken Frank Sieraal namens de parochie Onze Lieve Vrouw van Amersfoort.

De ‘Vrouwevaert’ – een stille bidtocht – voert rond de oude binnenstad van Amersfoort en eindigt aan de voet van de Onze Lieve Vrouwetoren. Na afloop om ± 10.00 uur is er voor de tochtgenoten een kop koffie.