Aartsbisdom > Nieuws > Restauratie Hengelose kerktoren nadert voltooiing

Restauratie Hengelose kerktoren nadert voltooiing

De torenrestauratie van de Willibrord kerk in Hengelo nadert zijn voltooiing, zo meldt de geloofsgemeenschap in de nieuwste editie van haar digitale nieuwsbrief. Het steigerwerk is verdwenen en de toren is in hernieuwde schoonheid te bewonderen. De oplevering vond plaats op 10 oktober; op donderdag 31 oktober wordt de haan weer op de toren gezet.

Pastoor Hogenelst van de parochie HH. Twaalf Apostelen waartoe de Hengelose Willibrord kerk behoort, zal die dag de haan zegenen en terugplaatsen op de toren. Belangstellenden zijn welkom bij deze plechtigheid (aanvang: 11.00 uur). In de weekeinden voorafgaande aan de terugplaatsing, staat de torenhaan achterin de kerk zodat iedereen hem ‘op ware grootte’ kan bewonderen.

De Willibrord geloofsgemeenschap viert de voltooiing van de restauratie in een speciale viering. Deze vindt plaats op zondag 24 november (aanvang: 9.30 uur). Tijdens deze viering wordt een Willibrordusbeeld ingezegend, dat afkomstig is van een inmiddels gesloten kerk in Velp.

hwillibrord_hengelo