Aartsbisdom > Nieuws > Vormelingendag met veel actie, creativiteit en geloofsinhoud

Vormelingendag met veel actie, creativiteit en geloofsinhoud

Zo’n 200 vormelingen en 60 begeleiders kwamen zaterdag 13 april naar Zutphen voor de vormelingendag van het vicariaat Arnhem. De dag begon met een Eucharistieviering in de H. Johannes de Doperkerk waarin vicaris Pauw hoofdcelebrant was en pastor Anton ten Klooster concelebreerde. De viering werd muzikaal opgeluisterd door het jongerenkoor Vocal Chords uit Zutphen.

Na de viering werd het programma voortgezet in het Stedelijk: een middelbare school naast de kerk. Aansluitend aan de lunch volgde een dansoptreden; vervolgens sprak jongerenwerker Hao Tran over het thema ‘Connected’. Hij gaf aan dat we in het leven verbonden zijn met de natuur, met andere mensen en met God, maar dat deze verbondenheid beschadigd is geraakt en dat de mens hierdoor verdrietig en ongelukkig wordt. Omdat geen enkel mens deze beschadiging geheel ongedaan kan maken, heeft God dat voor ons gedaan door mens te worden. Jezus, die God en mens is, heeft die beschadigde verbondenheid tussen God en mens hersteld.

vormelingendag-arnhem-2013-1 vormelingendag-arnhem-2013-2

Vervolgens gingen de vormelingen en hun begeleiders uiteen in verschillende workshops. In de workshop ‘World Connections’ verdiepten de vormelingen zich in het maken van chocola. Waar en hoe wordt chocola gemaakt en gebeurt dit wel op een eerlijke manier? Tijdens deze workshop maakten de vormelingen zelf chocola en uiteraard werd er ook geproefd.
In de andere workshops konden zij zich op een creatieve en actieve manier uitleven met het knopen van rozenkransen, met dans en met sport. De begeleiders knoopten ook rozenkransen en spraken met elkaar over het begeleiden van tieners. De vormelingendag werd afgesloten met het zingen van een lied.

vormelingendag-arnhem-2013-4 vormelingendag-arnhem-2013-5

vormelingendag-arnhem-2013-6