Aartsbisdom > Nieuws > Ariëns Lezing 2013 in Enschede

Ariëns Lezing 2013 in Enschede

In het parochiecentrum van de H. Jacobus de Meerdere te Enschede (Nieuwe Schoolweg 2, achter de Sint Jozefkerk) wordt op vrijdagmiddag 26 april de jaarlijkse Ariënslezing gehouden. Hoofdspreker is dr. Henk Meeuws, theologisch onderzoeker en oud-voorzitter van het Landelijk Katholiek Diaconaal Beraad.

Meeuws is eind 2011 gepromoveerd op het boek ‘Diaconie. Van grondslagenonderzoek tot een pleidooi voor een diaconale mystagogie’. In zijn lezing ‘Wat rest ons van het ‘rode kapleunke’? Over Ariëns, caritas in moeilijke tijden en hedendaagse diaconie’ zal hij vanuit de actualiteit van de crises in de economische samenleving en in de kerk een verbinding leggen met het gedachtegoed en de spiritualiteit van de priester Alphons Ariëns. Aansluitend geeft Margriet Visser-Voorn een uiteenzetting over armoedebestrijding in de gemeente Enschede. Zij zal daarbij tevens reageren op de lezing van Henk Meeuws. Visser-Voorn is vice-fractievoorzitter en raadslid voor het CDA in de gemeenteraad van Enschede.

Klik hier voor het volledige programma en het aanmeldingsformulier

Tags: