Aartsbisdom > Nieuws > Materiaal Roepingenzondag 2013 verspreid

Materiaal Roepingenzondag 2013 verspreid

Elk jaar op de vierde zondag van Pasen viert de Rooms-Katholieke Kerk Wereldroepingendag – in 2013 is dat op 21 april. Het thema dit jaar is ‘Ga uit – Ik ben met jullie’. In alle kerken en kloosters wordt die dag speciaal gebeden voor roepingen tot het priesterschap, het diaconaat en het godgewijde leven. De bisdommen en de religieuzen in Nederland werken samen rond Roepingenzondag.

De parochies van het Aartsbisdom Utrecht ontvangen deze dagen het materiaal ontvangen voor Roepingenzondag; de leden van de gebedskring krijgen het binnenkort ook. Tot dat materiaal behoort niet alleen een gebedsprentje, maar ook een gebedenboekje ‘Twaalf gebeden om roepingen’. Parochies hebben verder een poster ontvangen waarmee de aandacht op Roepingenzondag gevestigd kan worden.
Op de pagina ‘Roepingenzondag 2013’ van het Ariënsinstituut (klik hier) kunnen de materialen ook gedownload worden. Bovendien is daar de boodschap te vinden die paus Benedictus XVI schreef bij gelegenheid van Roepingenzondag, met dit jaar als thema: ‘Roepingen, een teken van de hoop die is gebaseerd op het geloof’, evenals (onder meer) een aantal artikelen dat kan worden gebruikt voor de parochiebladen, liturgisch materiaal en diverse afbeeldingen.

Tags: