Aartsbisdom > Nieuws > Kardinaal Eijk viert Eucharistie in Borculo

Kardinaal Eijk viert Eucharistie in Borculo

Kardinaal Eijk reisde op 20 januari voor de Eucharistieviering naar de kerk Onze Lieve Vrouw Tenhemelopneming in Borculo (parochie HH. Twaalf Apostelen). Hij deed dat op uitnodiging van de misdienaars- en acolietengroep aldaar. Diverse leden van deze groep hebben kardinaal Eijk in het verleden geassisteerd tijdens de Eucharistieviering op de diocesane jongerendag ‘Passion’ in Zutphen.

Voor kardinaal Eijk was dit reden voor een tegenbezoek aan de geloofsgemeenschap in Borculo. In de goed bezette kerk werd de kardinaal na de feestelijke Eucharistieviering toegesproken door één van de acolieten, die hem hartelijk dankte voor zijn komst. De acolieten waren trots op de aanwezigheid van de kardinaal maar ook op de onderlinge sfeer en de goede verstandhouding met de kosters. Na afloop van de viering had kardinaal Eijk een ontmoeting met de groep en de parochianen.

borculo-1

borculo-3