Aartsbisdom > Nieuws > Speelgoedbankactie parochies Suitbertus en Johannes XXIII

Speelgoedbankactie parochies Suitbertus en Johannes XXIII

Eén van de eerste vruchten van de verregaande samenwerking tussen de Heilige Suitbertusparochie en de Johannes XXIII-parochie is een gezamenlijke inzameling voor de speelgoedbank. Sinds 1 september is er één team voor de twee grote parochies met in totaal zeventien kerken.

Pastoor G. Zweers van de samenwerkende parochies: “Tijdens de Advent kunnen grote en kleine mensen schoon en heel speelgoed inleveren bij de kerken. Deze worden dan verzameld en naar de Speelgoedbank in Nieuwegein gebracht.” Volgens pastoraal werker E. van de Moosdijk “dreigen veel kinderen de dupe te worden van de financiële problemen van hun ouders.” Daarom wil de parochie dat er juist in deze decembermaand, als er veel cadeaus worden gegeven, geen kinderen buiten de boot vallen. Inmiddels zijn er al vele kubieke meters speelgoed verzameld.

Foto: Pastoor Zweers met de oogst van een zondag in het piepkleine Suitbertuskerkje in Geldermalsen