Aartsbisdom > Nieuws > De Vuurproef: 195 vormelingen uit Emmanuelparochie

De Vuurproef: 195 vormelingen uit Emmanuelparochie

Bijna 200 kinderen uit Heino, Hoonhorst, Lemelerveld, Vilsteren, Ommen, Dalfsen, Slagharen, De Belte, Hardenberg en Dedemsvaart kwamen op 15 maart bijeen in de Vituskerk in Dedemsvaart. Zij namen deel aan de Vormelingendag ‘De Vuurproef’. “Het was weer een geweldige dag!,” aldus Clazien Broekhoff, werkzaam in het jongerenpastoraat. “Na een flitsende start gingen zij in 12 workshops uiteen, waarbij regelmatig de Schrifttekst uit de brief van de apostel Paulus aan Efese centraal stond: Je bent het waard mens te zijn: doe er wat mee!”

vuurproef-emmanuel-2-klDat gegeven werd in maar liefst 12 workshops uitgewerkt die alle met het Vormsel en dus met de gaven van de H. Geest te maken hebben. Broekhoff: “De kinderen hoorden in de workshops verhalen uit Oeganda en Zuid-Afrika en hebben gedanst en geknutseld zoals zij het daar doen, er zijn prachtige kleiwerkjes gemaakt, ze hebben gezien wat vrijwilligers in en rond een kerkgebouw allemaal doen, er was een levend ganzenbordspel, djembee, we hebben gezongen, de tekst is vertaald in rap en graffiti, ze hebben het werk van de brandweer gezien en de kinderen van Dedemsvaart hebben kennisgemaakt met hun Vormheer, vicaris Cornelissen.
Dankzij de hulp en inzet van de workshopleiders en vele ouders en bereidwilligen was het een zeer geslaagde dag, waarbij er voorafgaand aan de slotviering ook nog een lekkere broodmaaltijd was, met warme worst! Deze kinderen hebben de vuurproef doorstaan en zijn klaar om zich verder voor te bereiden op het H. Vormsel.”

vuurproef-emmanuel-3-kl vuurproef-emmanuel-4-kl

Tags: