Aartsbisdom > Nieuws > Oproep: foto’s en uitspraken voor catechesemagazine

Oproep: foto’s en uitspraken voor catechesemagazine

Vicaris J. Pauw (Jeugd en Jongeren/Catechese) heeft in een brief de leden van de pastorale teams gevraagd om mee te werken aan het komende nummer uit de magazinereeks ‘Leven – wat er echt toe doet’. Deze magazines verbinden levensvragen met het katholieke geloof. Vele parochies in het aartsbisdom gebruiken de magazines bij sacramentencatechese, uitvaart en ziekenbezoek. In september verschijnt het laatste deel over de Eucharistie.

Het is vooral bedoeld voor de ouderavonden van ouders wiens kind de eerste heilige communie doet. Ook komt een boekje uit waarin ouders met hun kinderen, naar aanleiding van het gezinsleven, met de vragen van hun kinderen over God en de wereld aan de slag kunnen.
Vicaris Pauw schrijft: “Hierbij wil ik u graag uitnodigen om van dit magazine een levensecht en door de plaatselijke gemeenschappen gedragen werkstuk te maken. Kunt u ons helpen met: foto’s van eerste communie, van kinderen die catechese volgen, van ouderavonden en uitspraken van kinderen in de context van de catechese en de voorbereiding van de viering over God, Jezus, de Eucharistie, Bijbelverhalen…?”
De makers selecteren foto’s en uitspraken voor het magazine, de rest wordt op de website geplaatst. Alle deelnemers krijgen een exemplaar gratis toegestuurd. Het landelijke catechetisch bureau Officium Catecheticum kiest een deelnemende parochie die de mooiste quote en/of foto stuurde. Deze krijgt van de makers van het magazine een workshop over de nieuwe aanpak en gratis materiaal.

Uitspraken (met een voornaam eronder) en foto’s in originele grootte vóór 15 april toesturen aan de redactie van het magazine: ilsecornu@gmail.com (Let er wel even op dat wie op de foto staat geen bezwaar maakt tegen publicatie).