Aartsbisdom > Nieuws > Pastoraal Jaarverslag 2013 verschenen

Pastoraal Jaarverslag 2013 verschenen

De bisdomstaf van het Aartsbisdom Utrecht heeft het Pastoraal Jaarverslag 2013 onder de parochies verspreid. In het voorwoord licht vicaris-generaal mgr. Hoogenboom de achtergrond van het jaarverslag kort toe.

Hij schrijft onder meer: “Zonder de pretentie te hebben ook maar bij benadering een volledig beeld te schetsen van de ontwikkelingen en gebeurtenissen in ons Aartsbisdom Utrecht in al zijn geledingen, biedt dit jaarverslag wel een goede indruk van de wijze waarop zeer velen in verschillende ambten, diensten en verantwoordelijkheden door en vanuit het geloof van ons doopsel in het afgelopen jaar vóór en zeker ook achter de schermen een bijdrage hebben geleverd aan de voortgang, in de veranderende kerkelijke en maatschappelijke omstandigheden, van het geloofsleven in de Kerk van Utrecht op de terreinen liturgie en diaconie, catechese en kerkopbouw.”

Het Pastoraal Jaarverslag 2013 is ingedeeld in zeventien thema’s, zoals ‘Personeel en pastorale organisatie’, ‘Caritas en diaconie’, ‘Liturgie’, ‘Roepingenraad’, ‘Bedevaarten’ en ‘Memorabele gebeurtenissen’. “Het pastoraal jaarverslag van het Aartsbisdom Utrecht over 2013 getuigt ervan hoe zowel op aartsdiocesaan niveau als op het niveau van de vicariaten en de parochies/PCI-en zeer velen (bestuurders, leden van pastorale teams, vrijwilligers) ook in niet gemakkelijke omstandigheden opnieuw met veel toewijding en enthousiasme een waardevolle bijdrage hebben geleverd aan de verdere opbouw van de Kerk in onze streken, tot verkondiging van het Evangelie. Daar mogen wij God en allen die tot ons aartsbisdom in al zijn geledingen behoren dankbaar voor zijn. Laten wij in deze tijd tussen Pasen en Pinksteren op voorspraak van de Heilige Willibrord, patroon van ons Aartsbisdom Utrecht, bidden dat de Heilige Geest ons allen tot een Helper en Trooster mag zijn en blijven,” zo schrijft mgr. Hoogenboom in het slotwoord van het Pastoraal Jaarverslag.

Klik hier om het pastoraal jaarverslag te downloaden (PDF).