Aartsbisdom > Nieuws > Met de bus vanuit het Aartsbisdom Utrecht naar het KJD-festival

Met de bus vanuit het Aartsbisdom Utrecht naar het KJD-festival

Het eerste KJD-festival vindt plaats op 28 en 29 juni op het terrein van Abdij Mariënkroon in Nieuwkuijk (bij ‘s-Hertogenbosch). Het festival start op zaterdagavond (17.00-24.00 uur) met een inhoudelijk programma voor jongeren van zestien jaar en ouder. Voor wie wil, is er de gelegenheid om te overnachten op de camping die op het festivalterrein zelf wordt ingericht. Het programma op zondag (10.00-17.15 uur) is bestemd voor tieners en jongeren tussen 12 en 30 jaar.

De zondagochtend begint met een grootse openluchtmis, gevolgd door een programma met diverse artiesten en bands op een groot podium en – in diverse tenten – bekende en minder bekende gasten, sprekers en workshops. Over het hele festivalterrein heen zullen tal van organisaties zich presenteren.
Er zijn twee soorten tickets voor het KJD-Festival:
– De weekendkaart (leeftijd 16+) is voor zaterdagavond en zondag, deze is inclusief toegang tot de camping waarop je je eigen tentje neer kunt zetten. Kosten: € 30.
– De zondagkaart (12 – 30 jaar) is voor de hele zondag van 10.00 tot 17.15 uur. Kosten: € 20.

Vanuit het Aartsbisdom Utrecht rijdt er op zondag 29 juni een bus naar het KJD-festival. Jongerenwerker Hao Tran: “Voor € 5 kun je met de bus mee (retour). Je moet wel zelf je eigen ticket voor het zondagprogramma bestellen (klik hier).”
Aanmelden voor de bus kan tot dinsdag 24 juni door Hao Tran te mailen (tran@aartsbisdom.nl) en de opstapplaats van je keuze te vermelden.

Busroute:
7.50 uur Deventer, McDonald’s A1, Deventerweg 121a
8.20 uur Arnhem, P+R Waterberg (kruising A12/A50), bij de Golfclub, Europaweg
8.50 uur Wageningen, Busstation Stadsbrink
9.20 uur Tiel, McDonald’s (afrit 32 Tiel-West), Bergakker 11, Kapel Avezaath (Tiel)
9.55 uur Nieuwkuijk, Mariënkroon, Abdijlaan 8

Jong Katholiek introduceert HOOP award
Tijdens het eerste Katholieke Jongeren (KJD) Festival zal – ook voor het eerst – de HOOP award voor jongerenwerk worden uitgereikt. De prijs wordt toegekend aan een initiatief, een activiteit of een persoon die in de ogen van een vakjury een unieke en vooral hoopgevende impuls heeft gegeven aan het katholieke jongerenwerk in Nederland. Dat kan dus gaan om een jongeren- of tienergroep die zorgt voor nieuw elan in de eigen geloofsgemeenschap, om een persoon die met zijn of haar enthousiasme nieuwe energie weet te genereren onder en voor jongeren, of om bijvoorbeeld een eenmalige activiteit die op een positieve manier het (lokale) nieuws haalde. De HOOP award wil laten zien dat er in de R.-K. Kerk volop plek en zorg is voor jonge mensen. Bovendien wil de HOOP award anderen in de Kerk inspireren en uitdagen om het goede voorbeeld na te volgen en meer bekendheid te geven. De HOOP Award is een initiatief van Jong Katholiek en wordt mede mogelijk gemaakt door Impulsar Grafisch ontwerpers.

Meer informatie over de HOOP award en de mogelijkheid tot nomineren: klik hier

hoopawardkl

Tags: