Aartsbisdom > Nieuws > Adventsactie 2013 brengt 425.000 euro op

Adventsactie 2013 brengt 425.000 euro op

In de Adventsactie 2013 is in totaliteit 425.000 euro opgehaald, zo heeft de Adventsactie bekend gemaakt. “Daarmee hebben we alle tien de projecten de financiële hulp kunnen geven die zo hard nodig was. Tot onze vreugde is er zelfs meer geld opgehaald dan de tien projecten hebben aangevraagd. Hiermee kunnen we nog een aantal gelijksoortige projecten steunen,” laat campagneleider Beate Gloudemans weten.

De resultaten van de direct mailing zijn minder dan in 2012, maar het bedrag dat via de parochies binnenkwam is echter sterk verbeterd. Volgens het Missiesecretariaat van het Aartsbisdom Utrecht komt dit door het feit dat er meer parochies actief zijn geworden voor de adventsactie: “Het fundament in de parochies voor de Adventsactie is hierdoor steviger geworden.”

‘De dokter komt naar je toe’
Beate Gloudemans: “In maart konden we de gelden van de Adventsactie 2013 overmaken naar de verschillende werelddelen. We ontvingen reeds vanuit diverse hoeken berichten over de voortgang van de projecten: bijvoorbeeld de bouw van de school in Burkina Faso. In sommige gevallen zit het tegen en zorgen politieke spanningen voor oponthoud. Maar in de meeste landen zijn er al concrete acties te melden en vordert het project gestaag.” Eén van de tien projecten die de Adventsactie steunt is het project ‘De dokter komt naar je toe’ van de Stichting kinderhulp Togo. Met dit project willen Cécile en Jouke Schat (diaken van het Aartsbisdom Utrecht) gezondheidszorg heel dicht bij de kinderen brengen.

Op www.adventsactie.nl staan meer verslagen, updates en foto’s van de projecten