Aartsbisdom > Nieuws > Diocesane Gebedskring om roepingen

Diocesane Gebedskring om roepingen

Momenteel zijn er zo’n 800 mensen lid van de Diocesane Gebedskring om roepingen, die is opgericht door de Roepingenraad van het Aartsbisdom Utrecht. Dat zijn dikwijls gelovigen die het belangrijk vinden in hun persoonlijk gebed te bidden om roepingen. Maar er zijn ook leden die in bestaande gebedsgroepen bidden om roepingen. Er zijn onder meer gebedsgroepen actief in Hengelo (Ov), in Lichtenvoorde, in Enschede en in Utrecht.

Zo komen de leden van de ‘Gebedsgroep Pastoor van Ars’ in Enschede iedere dag van 18.30-19.30 uur samen in de H. Pauluskapel voor stille aanbidding. Ook wordt dagelijks in deze kapel gebeden voor roepingen en zijn er geregeld H. Missen. Via een digitale Nieuwsbrief worden de leden van deze gebedsgroep op de hoogte gehouden.
De groep uit Utrecht komt eens in de twee weken samen in de kapel van het Ariënsinstituut. Na de gezamenlijk gezongen Vespers is er gedurende een half uur aanbidding van het heilig Sacrament. De avond wordt besloten met het rozenkransgebed. Meestal zijn er ongeveer twaalf mensen aanwezig, maar iedereen is welkom.

Rector Patrick Kuipers (voorzitter Roepingenraad): “We zijn heel blij met deze Diocesane Gebedskring om roepingen, maar blijven altijd op zoek naar nieuwe leden. De zorg voor de toekomst van onze Kerk is immers een gezamenlijke zorg. Alleen als we blijven bidden om nieuwe roepingen, zal de Heer de Kerk ook zegenen met nieuwe priesters, diakens en religieuzen. Daarom wil ik alle gelovigen van het Aartsbisdom Utrecht oproepen om zich bij de Gebedskring aan te sluiten.”
Dat kan heel eenvoudig via de website van het Ariënsinstituut (www.ariensinstituut.nl) of door een briefje te sturen aan: Diocesane Gebedskring, p/a Keistraat 9, 3512 HV Utrecht.