Aartsbisdom > Nieuws > Oktobereditie van ‘Op Tocht’ verschijnt deze week

Oktobereditie van ‘Op Tocht’ verschijnt deze week

Deze week verschijnt de oktobereditie van ‘Op Tocht’, het bisdomblad van het Aartsbisdom Utrecht. Het onderwerp van het themakatern is ditmaal oecumene. De aanleiding hiervoor is Willibrordzondag (dit jaar op 9 november): in katholiek Nederland heet de zondag op of rond 7 november (het hoogfeest van de H. Willibrord) Willibrordzondag.

Tijdens vieringen op die dag wordt bijzondere aandacht gevraagd voor de oecumene, het streven naar eenheid onder alle christenen. Het katern bevat interviews met de scheidend voorzitter van de Katholieke Vereniging voor Oecumene en zijn opvolger: beiden zijn werkzaam in de pastoraal in het Aartsbisdom Utrecht. Op 7 november spreekt William Henn ofm.cap, hoogleraar ecclesiologie aan de Gregoriaanse Universiteit in Rome, in Nederland over een nieuwe oecumenische tekst over de Kerk – ook hij komt aan het woord in dit katern. Tot slot bevat dit katern meer informatie over de Katholieke Vereniging voor Oecumene, over de aankomende Willibrordzondag en over de Week van Gebed voor de eenheid van de christenen begin 2015.

Verder in de oktobereditie van ‘Op Tocht’ een verslag van de afsluiting van de feestweek in de Deventer Broederenkerk, waarbij kardinaal Eijk onder meer het altaar van deze kerk zegende, een artikel over de PCI van diocesaan diaconaal werker Herman Rolfes en de column van kardinaal Eijk, waarin hij ingaat op de verwachtingen die leven inzake de Bisschoppensynode over het gezin die hij momenteel bijwoont.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’