Aartsbisdom > Nieuws > Adventsactie: ‘Spread the Light!’

Adventsactie: ‘Spread the Light!’

“Uw Licht, voor de wereld.” Met die woorden ontstak bisschop Punt van Haarlem-Amsterdam zondag 30 november de eerste adventskaars en ging de Adventsactie officieel van start. Door het hele land zetten vrijwilligers zich tijdens de actieperiode in om mensen in de marge van de samenleving te helpen.

Mgr. Punt: “De Advent is een bijzondere periode. We leven toe naar de geboorte van Christus, naar de komst van het Licht van de wereld. Met Adventsactie willen we als Nederlandse katholieke kerkgemeenschap dat Licht verspreiden naar mensen wereldwijd die het moeilijk hebben en soms geen hoop meer zien.” Het werk van al die vrijwilligers ‘voor de ander’ laat zien hoe levend ons geloof nog is, vindt de bisschop: “Natuurlijk zie ik dat het kerkbezoek terugloopt, en dat betreur ik zeer, maar ik zie ook dat mensen door acties als deze geraakt worden. Ze komen in actie voor anderen, willen iets van de vreugde en de hoop doorgeven. Ze ‘doen’ het Woord en daar ben ik heel blij mee.”

Via de social media-campagne ‘Spread the Light!’ roept Adventsactie mensen dit jaar op het licht van Kerstmis te verspreiden door een kaarsje voor iemand te branden. “Maak een foto van uzelf met aangestoken kaars en laat ons weten voor wie u de kaars brandt via facebook (tag Adventsactie), twitter (#spreadthelight #stl) of door te mailen naar info@adventsactie.nl,” zo vraagt Adventsactie.