Aartsbisdom > Nieuws > Chrismamis Aartsbisdom Utrecht: 1 april

Chrismamis Aartsbisdom Utrecht: 1 april

De jaarlijkse Chrismamis voor het Aartsbisdom Utrecht vindt altijd plaats op woensdagavond in de Goede Week. In 2015 is deze viering dus op woensdag 1 april. Traditiegetrouw wordt deze mis gevierd in de Onze Lieve Vrouwekerk te Apeldoorn (Hoofdstraat 18). De Chrismamis is een viering voor het gehele bisdom. Iedereen is dan ook van harte welkom, de uitnodiging voor deze viering is vandaag verspreid binnen de parochies.

Evenals vorig jaar worden de vertegenwoordigers van alle locaties uitgenodigd om iets mee te brengen voor de Voedsel- en kledingbank van Apeldoorn.

Zegening en wijding
Tijdens deze Eucharistieviering vindt de zegening plaats van de olie voor de zieken en geloofsleerlingen, alsook de wijding van het Chrisma voor het doopsel, het vormsel, de priesterwijding en de consecratie van kerken en altaren. Tijdens de Chrismamis vernieuwen de priesters hun wijdingsbeloften. Voorafgaande aan de Chrismamis kunnen de HH. Oliën worden afgegeven die in voorgaande jaren gezegend of gewijd zijn. Het Aartsbisdom draagt zorg voor een goede verbranding van de HH. Oliën die niet meer gebruikt zullen worden.

Klik hier voor de uitnodiging.

Tags: