Aartsbisdom > Nieuws > Gebed voor de martelaren met mgr. Hoogenboom

Gebed voor de martelaren met mgr. Hoogenboom

Ook dit jaar organiseert de gemeenschap van Sant’Egidio in Apeldoorn een oecumenische gebedsdienst voor de martelaren. Diaken Ronald Dashorst van de Apeldoornse Emmaüsparochie en verbonden aan de gemeenschap van Sant’Egidio: “Met onder meer de recente vreselijke moord op de 21 Kopten in Libië blijkt dit helaas een erg actueel thema.”

Deze gebedsdienst voor de martelaren vindt plaats op donderdag 26 maart om 19.00 uur in de Onze Lieve Vrouwekerk aan Hoofdstraat 18. Mgr. Th. Hoogenboom zal voorgaan, samen met hoogwaardigheidsbekleders uit onder meer de Syrisch-Orthodoxe Kerk, de Russisch-Orthodoxe Kerk, de Koptische Kerk, de Oud Katholieke Kerk en de Protestantse Kerk Nederland. Dashorst: “Ons gebed gaat uit naar de christenen in Syrië, Iran, Irak en overal in de wereld waar grote dreiging is en zoveel mensen slachtoffer worden van het aanhoudend geweld. Het is mooi om ter voorbereiding op het Paasfeest samen te komen in deze oecumenische gebedsdienst. Wij hopen dat de verschillende christelijke kerken ruim vertegenwoordigd zijn. Het belooft een zeer indrukwekkende dienst te worden waarin de namen gelezen zullen worden van de christenen in de wereld die recent voor hun geloof hun leven hebben gegeven. Het is een gebed uit solidariteit met alle christenen die leven in de verdrukking en vervolgd worden voor hun geloof.”

Foto: J.B. Cramwinckel

Tags: