Aartsbisdom > Nieuws > Aprilnummer ‘Op Tocht’ verschijnt deze week

Aprilnummer ‘Op Tocht’ verschijnt deze week

Rond 17 april komt het vierde nummer van bisdomblad Op Tocht van dit jaar uit. In deze editie wordt ruim aandacht besteed aan (de presentatie van) het nieuwe boek over paus Franciscus van Christian van der Heijden (omroep RKK). Daarnaast is een bloemlezing gemaakt van de activiteiten in diverse parochies rondom het initiatief ‘24 uur voor de Heer’.

Verder is er weer veel parochienieuws in dit nummer van het bisdomblad Op Tocht en staat de priesteropleiding het Ariënsinstituut ‘in the picture’ met een verslag van de activiteiten rond de Goede Week en Pasen. Kardinaal Eijk schrijft in zijn maandelijkse column over zijn recente reis naar Brazilië, een reis die hem na zijn terugkeer met enige heimwee vervult: “Tegenover het gure seculiere klimaat van Nederland is Brazilië een verademing. Ik had er wel mijn hele leven willen blijven. Nou ja, misschien iets voor na mijn emeritaat.”
Diocesaan diaconaal werker Harry Scharrenborg koos ‘duurzame warmte in de kerk’ als onderwerp voor zijn artikel en tot slot zijn er berichten over de pelgrimstocht van Vastenaktie, de Week Nederlandse Missionaris en de nieuwe expositie in Museum Catharijneconvent (Utrecht).

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op Op Tocht