Aartsbisdom > Nieuws > Meinummer 2015 bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen

Meinummer 2015 bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen

Deze week is het meinummer 2015 verschenen van bisdomblad ‘Op Tocht’. In deze editie is er ruim aandacht voor de bisdombedevaart naar Lourdes, inclusief heel veel foto’s. Ook de column van kardinaal Eijk staat in het teken van de recente pelgrimage, waaraan zo’n 1.200 pelgrims deelnamen.

Daarnaast bevat dit nummer onder meer een bespreking van het boeiende boek ‘Aan de Maliebaan’ van Ad van Liempt, dat verhaalt over ‘De kerk, het verzet, de NSB en de SS op een strekkende kilometer’ zoals de ondertitel luidt.

De Utrechtse aartsbisschop De Jong is één van de hoofdrolspelers in deze uitgave. Over hem ging ook één van de Maliebaanmonologen die zondag 3 mei op een aantal historische locaties aan de Maliebaan werden opgevoerd. In ‘Op Tocht’ staan enkele foto’s van de drukbezochte uitvoering in het aartsbisschoppelijk paleis. Verder in ‘Op Tocht’: veel bisdom- en parochienieuws, een verslag van de ontmoetingsdag van de Gebedskring voor roepingen, de ‘eerste indrukken van de nieuwe diocesaan diaconaal werkster’ Trees Versteegen en nieuws voor en over jongeren.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op Op Tocht