Aartsbisdom > Nieuws > ‘Op Tocht’ nummer 6 van 2015 verschenen

‘Op Tocht’ nummer 6 van 2015 verschenen

Deze week is het juninummer van bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen. In deze editie onder meer een interview met pastoor Martin Los (parochie Licht van Christus) over de inzet van sociale media in het (stads)pastoraat: “We moeten de Kerk weer zichtbaar maken, want er is zoveel leuks en goeds in ons werk.” Zeker in een tijd van schaalvergroting is dat belangrijk, aldus Los in ‘Op Tocht’ nummer 6.

Ook in dit nummer: aandacht voor inloophuizen, die in steeds meer plaatsen worden opgericht. Diocesaan diaconaal werker Herman Rolfes doet uit de doeken waarom het voor parochies en Parochiële Caritas Instellingen de moeite waard is om zich te verbinden met zo’n inloophuis.
Verder een verslag van de recente bedevaarten naar Banneux en Echternach en een nachtwandeling voor een goed doel die in de parochie Maria Vlucht werd georganiseerd. Kardinaal Eijk schrijft in zijn column over misdienaars. Aanleiding is de onlangs gehouden Tarcisiusdag, die ruim 300 misdienaars en hun begeleiders naar Utrecht trok.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op Op Tocht