Aartsbisdom > Nieuws > Oproep bisschoppen tot hulp aan vluchtelingen

Oproep bisschoppen tot hulp aan vluchtelingen

In hun communiqué van 8 september gingen de Nederlandse bisschoppen in op de oproep van paus Franciscus aan katholieke parochies en kloosters om hulp te bieden aan vluchtelingen. In hun schrijven riepen ze onder meer op om op zondag 20 september, aan het begin van de Vredesweek, een kerkdeurcollecte te houden in de parochies, waarvan de opbrengst bedoeld is voor hulp aan vluchtelingen in Nederland en in het land van herkomst. Inmiddels is het rekeningnummer bekend waar naartoe deze gelden kunnen worden overgemaakt.

Parochies kunnen de opbrengst van de deurcollecte storten op rekeningnummer

NL60 INGB 0663 2207 26

t.n.v. R.-K. Kerkgenootschap in Nederland te Utrecht

onder vermelding van ‘collecte vluchtelingen’

De Bisschoppenconferentie zal de opbrengst van de deurcollecte vervolgens overmaken naar katholieke organisaties die zich in Nederland en in verschillende landen van herkomst inzetten voor de vluchtelingen.

Lees hier het volledige communiqué van de Nederlandse bisschoppen