Aartsbisdom > Nieuws > Slotfeest Jongerenpastoraat in Arnhem

Slotfeest Jongerenpastoraat in Arnhem

Als seizoensafsluiting organiseerde het Jongerenpastoraat Aartsbisdom Utrecht op 25 juni een slotfeest in Arnhem. De dag startte met een Eucharistieviering in de Sint Martinuskerk, gevolgd door een lunch. Nadat Anne Kolfschoten de dag ‘officieel’ had geopend, konden de jongeren kiezen uit drie activiteiten: een inleiding over het sacrament van de wijding door vicaris Pauw, een speurtocht door Arnhem en een rondleiding door het diaconaal centrum Arnhem (inloophuis Sint Marten).

Tijdens de rondleiding door het diaconaal centrum vertelde een vrijwilliger uitgebreid over de vele activiteiten in het centrum. Rik Ledoux en Bas Kolfschoten: “Zo hebben ze elke dinsdag- en donderdagochtend een inloop en zamelen ze kleding in. Tevens hebben ze een buurtservice die helpt bij klusjes in de buurt. De rondleiding was erg interessant, het is mooi dat ze zulke dingen doen voor de minderbedeelden in Arnhem.”

Slotfeest JPU rondleiding diaconaal centrum

De deelnemers vonden de speurtocht door Arnhem erg leuk, zo bleek. Tijdens de route moesten de jongeren diverse vragen beantwoorden. Rik Ledoux: “We kwamen onder andere langs de koepelkerk en de welbekende Pauwstraat. Tijdens deze tocht was het de bedoeling om veel foto’s te maken als bewijs dat je er daadwerkelijk geweest was. Het was erg gezellig.”

Slotfeest JPU speurtocht Arnhem 2

Vicaris Pauw vertelde in het derde programmaonderdeel aan de hand van de YouCat (de jongerencatechismus) over het sacrament van de wijding. “Hij legde uit wat dit sacrament precies inhoudt en waarom de dingen gedaan worden zoals ze gedaan worden. Deze lezing was erg interessant,” aldus Bas Kolfschoten.
Aan het einde van de dag kwamen alle jongeren samen in de zaal naast de kerk, waar ook de lunch was gehouden. Vervolgens was er aanbidding in de kerk, gevolgd door het diner: een uitgebreide Chinese maaltijd. Ledoux en Kolfschoten: “Het was een erg leuke dag, een mooie combinatie tussen inhoud en gezelligheid. We hopen alle jongeren na de zomer weer te zien in het nieuwe seizoen van het JPU.”

Slotfeest JPU aanbidding