Aartsbisdom > Nieuws > Laatste parochiepelgrimage naar Groenlo

Laatste parochiepelgrimage naar Groenlo

Diverse grote en minder grote groepen zijn in dit Heilig Jaar van de Barmhartigheid op bedevaart gegaan naar de Heilige Deur in de H. Calixtusbasiliek in Groenlo (Aartsbisdom Utrecht). Pastoor De Jong: “Nu het einde van dit jubeljaar in beeld komt, trekt de laatste georganiseerde bedevaart op zaterdag 22 oktober naar het stadje in de Achterhoek.”

Het gaat om een kleine honderd bedevaartgangers vanuit de St. Lucasparochie (Leusden e.o.) en St. Maarten (Zeist e.o.), die onder leiding van hun parochievicaris K. Donders en pastoraal werker mw. R. Luiten (St. Paulusparochie) door de Heilige Deur trekken. Pastoor De Jong: “De voor een ieder toegankelijke Eucharistieviering vindt om 11.30 uur plaats. Hierna en hieraan voorafgaand volgt de groep een eigen programma.”

Op zondag 13 november vindt de sluiting van de Heilige Deur plaats na de pontificale eucharistieviering, gecelebreerd door mgr. Th. Hoogenboom, aanvang 10.30 uur.
Tot 13 november zijn er nog twee extra vieringen in de H. Calixtusbasiliek:
– op zondag 30 oktober een Marialof i.v.m. de sluiting van de Rozenkransmaand;
– op zondag 6 november een Gebedsuur van Barmhartigheid.

Beide vieringen beginnen om 17.00 uur, er is eucharistische aanbidding en biechtgelegenheid.

Tags: