Aartsbisdom > Nieuws > Kinderen bidden voor oorlogskinderen in oktober

Kinderen bidden voor oorlogskinderen in oktober

Stichting Kinderen bidden voor Kinderen en Kerk in Nood nodigen parochies en gezinnen uit om opnieuw tijdens de Rozenkransmaand oktober met kinderen een Tientje van de Rozenkrans te bidden voor de kinderen die lijden onder oorlogsgeweld. Beide organisaties vragen kinderen om op dinsdag 18 oktober aan te sluiten bij het wereldwijde initiatief ‘1 miljoen kinderen bidden voor vrede’. Voor kinderen die meebidden is er (zolang de voorraad strekt) een gratis sleutelkoord voor vrede of een glow-in-the-dark rozenkransje beschikbaar.

In 2015 namen ruim 3.800 kinderen in de kerk of thuis aan deze gebedsactie deel. “Helaas is gebed nog steeds dringend nodig. Dat is nu juist wat kinderen voor deze kinderen goed kunnen doen,” zo laten de organisaties weten.
Stichting Kinderen bidden voor Kinderen heeft als missie om kinderen te brengen tot gebed. Zij ontwikkelt hiervoor eigentijdse activiteiten en materialen, met daarbij extra aandacht voor het Rozenkransgebed vanwege de oproep van Maria, juist ook aan kinderen, om dit gebed te bidden voor vrede.

Op de websites van Kinderen bidden voor Kinderen en Kerk in Nood is meer informatie te vinden, evenals het aanmeldingsformulier.