Aartsbisdom > Nieuws > Priesterdag Ariënskring in Twello en Deventer

Priesterdag Ariënskring in Twello en Deventer

Traditiegetrouw komen de priesters van de Ariënskring op de eerste maandag in september samen voor een dag van ontspanning en ontmoeting. Deze ‘priesterdag’ voerde hen op 5 september naar Twello (parochie HH. Franciscus en Clara) en Deventer (H. Lebuïnusparochie). Zo’n 40 priesters namen deel aan het programma; onder de deelnemers waren ook kardinaal Eijk, de hulpbisschoppen Hoogenboom en Woorts en de vicarissen Cornelissen (vicariaat Deventer) en Pauw (vicariaat Arnhem).

Ook diaken Johan Rutgers (hij wordt 12 november priester gewijd) en priesterstudenten Ronald den Hartog en Mauricio Meneses de Santiago waren erbij. Na de ontvangst vierden de deelnemers de Eucharistie in H. Martinuskerk te Twello. Daarna stak het gezelschap per pont de IJssel over, waar het programma werd voortgezet met een rondvaart over die rivier.

Ariënskring 9 kl

‘s Middags stond een stadwandeling door Deventer op het programma, waarbij onder andere de grote Lebuïnuskerk, het stadhuis en de Broederenkerk werden bezocht. In die laatste kerk vierden de deelnemers ook de vespers, waarna de groep per pont terugkeerde naar Twello. Daar werd de Ariënskring afgesloten met een maaltijd.

Ariënskring 2 kl Ariënskring 4 kl

Ariënskring 5 kl