Aartsbisdom > Nieuws > Diaken Johan Mulder (1933) overleden

Diaken Johan Mulder (1933) overleden

Te Ootmarsum is op 8 oktober in de Heer overleden de eerwaarde heer Johannes Gerardus Maria Mulder, diaken van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Borne op 26 mei 1933. Met ingang van 1 september 1978 werd hij benoemd tot pastoraal werker in de HH. Simon en Judasparochie te Ootmarsum. Na zijn wijding tot permanent diaken op 10 april 1988 was hij als diaken werkzaam in voornoemde parochie.

Voordat Johan Mulder theologie studeerde, was hij werkzaam als jeugdleider in het sociaal-cultureel werk in Enschede. In 1978 werd hij benoemd tot pastoraal werker in Ootmarsum. “Ook daar had de jeugd zijn volle aandacht,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verzonden. “Hij was een groot Maria-vereerder. Elk jaar op de eerste zaterdag in oktober organiseerde Johan met de vele vrijwilligers een Mariaviering met een lichtprocessie door Ootmarsum. Organiseren kon hij als de beste. Hij wist velen te inspireren om zich in te zetten voor de parochie.”
In 1988 mocht hij de diakenwijding ontvangen. Kardinaal Eijk: “Johan Mulder had oog voor mensen die onze aandacht nodig hebben. Zo verzorgde hij vele jaren vieringen met en voor mensen met een beperking. Ook had hij aandacht voor noodlijdenden in het buitenland. Zo was hij in 1992 de oprichter en grote inspirator van de Stichting Litouwen. Maar liefst 25 jaar ondersteunde deze stichting financieel tal van projecten in Litouwen.”

Er is gelegenheid om afscheid te nemen en de familie te condoleren op dinsdag 15 oktober van 19.00 tot 19.30 uur in de aula ‘Ad Fontes’, Smithuisstraat 25 te Ootmarsum.
De crematieplechtigheid zal op woensdag 16 oktober in besloten kring plaatsvinden in ‘Crematoria Twente’, Hosbekkeweg 2 te Borne.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht